مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

ارتقای کیفیت زندگی جامعه ایثارگری مهم‌ترین هدف دولت سیزدهم بود

«برزگر» با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری گفت: ارتقای کیفیت زندگی جامعه ایثارگری یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم به شمار می‌رود. 
کد خبر: ۶۷۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ - 03July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «عباس برزگر» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهدای خدمت به تشریح اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه خدمات مطلوب به ایثارگران پرداخت و اظهار داشت: ۳ هزار و ۵۳۵ شهید منتسب به استان زنجان، ۷ هزار ۸۹۵ جانباز و ۵۸۰ آزاده سرافراز مایه افتخار پایتخت شور و شعور حسینی است و در مجموع طبق آخرین آمار ارائه شده، بنیاد شهید استان زنجان به ۵۶ هزار و ۷۷۶ خدمت‌رسانی می‌کند.  
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت و درمان جامعه هدف، تصریح کرد: ۴ هزار و ۳۹۳ جلسه ویزیت انجام و ۲ هزار و ۹۵۶ نفر نیز در این سه سال پایش سلامت شده و برای یک هزار و ۶۰۴ نفر نیز تجهیزات پزشکی ارائه شده است.

این مسئول با اشاره به رشد ارائه خدمات مشاوره به جامعه هدف در سه سال گذشته افزود: ۱۵۷۲ مورد آموزش حضوری و ۶۵۴۲ مورد آموزش مجازی در حوزه مشاوره توسط واحد مددکاری بنیاد شهید به جامعه ایثارگری اجرا شده است.

برزگر از اعزام ۱۵۱ نفر از ایثارگران به سفر حج تمتع، اعزام ۱۵۱ نفر به اردوی دانش‌آموزی، اعزام ۱۳۵۰ نفر به اردوی سیاحتی زیارتی در سه سال اخیر خبر داد و اضافه کرد: در این مدت برای ۳ هزار ۶۰۰ نفر آموزش رشته‌های ورزشی کلاس برگزار شده که حاصل آن کسب ۲۹ مدال در مسابقات ورزشی کشوری، آسیایی و جهانی شده است.

وی با اشاره به رشد تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت، یادآور شد: ۱۰۷۰ مورد ثبت خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی ایثارگران، اجرای ۱۷ مورد مسابقه کتابخوانی، ۵ مورد تولید نمایش، ۳ مورد سرود، ۲۷ مورد تولید فیلم کوتاه و مستند از زندگی شهدای والامقام، ۶ مورد تالیف کتاب و ۵۷ مورد تولید نرم‌افزار با موضوع ایثار و شهادت جزو دستاورد‌های دولت سیزدهم است.

برزگر با بیان اینکه ۲۰۰۹ مورد مشاوره تلفنی و برای ۵۱۰۰ نفر مشاوره فردی و گروهی به جامعه هدف در سه سال گذشته انجام شده است، گفت: در دولت سیزدهم و در قالب اجرای طرح سپاس با ۲۱ هزار ۹۵۷ نفر از خانواده معزز شهدا و ایثارگران دیدار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تبیین عملکرد و دستاورد‌های دولت سیزدهم در زمینه مددکاری  اظهار داشت: در مدت کوتاه سه ساله و با نیروی انسانی کم  ۲۷۸۷ مورد مددکاری تخصصی برای جامعه هدف ایثارگری توسط بخش مددکاری بنیاد شهید انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر ۵۴۶ فقره وام قرض‌الحسنه ضروری،  ۲۴۳۹ مورد وام خرید کالا،  ۲۰۰۷ مورد وام ازدواج به جامعه ایثارگری پرداخت شده است، گفت: ۱۲۸۹ فقره وام اشتغال و کارآفرینی به ارزش ۴۷۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبار تسهیلات اعتباری در استان و کل اعتبار استان پرداخت شده است.

برزگر در ادامه از پرداخت ۳ هزار و ۷۶۲ فقره تسهیلات صندوق شاهد به جامعه ایثارگری خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم تبدیل وضعیت استخدامی ۳ هزار و ۸۲۴ نفر از جامعه ایثارگری انجام، ۹۲۵ نفر استخدام و برای یک هزار و ۵۰۵ نفر نیز مجوز تبدیل وضعیت صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه در ۱۴۰۳ تعداد بیکاران جامعه ایثارگری استان ۳ هزار و ۶۳۴ بوده است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم تعداد مجوز‌های استخدام صادر شده در استان از محل بند (ج) ۵۰۴ نفر و تعداد پذیرفته‌شدگان از طریق آزمون استخدامی مرحله اول و تکمیل ظرفیت ۴۴۶ است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در خصوص اقدامات تامین مسکن ایثارگران ادامه داد: ۲۵۲ فقره زمین و مسکن به جامعه ایثارگری تحویل داده شده و تعداد تعهد واگذاری بر اساس تفاهم‌نامه یک هزار و ۴۵۲ مورد است که تعداد  یک هزار و ۲۱۰ مورد آن باقی مانده است.

وی تعداد گلزار‌های استان را ۴۳۰ عنوان کرد و که مزار ۲ هزار و ۸۹۶ شهید در آن قرار دارد و گفت: در دولت سیزدهم اعتباری بالغ بر ۶۵ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال در سفر ریاست جمهوری به استان مصوب شده است و ۱۳۰ گلزار نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارد که امیدواریم با روی کار آمدن دولت چهاردهم نیز این اقدامات تداوم یافته و مجوب رضای شهدای والامقام و خانواده آنها نیز شود.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها